تتو موقت و تتو دائمی چیست؟

همین طور که از اسم هر کدوم از این ها مشخصه، تتو دائمی، همون تتویی هستش که قرن هاست داره مورد استفاده قرار می گیره و وقتی کسی طرحی رو با این روش (از طریق تزریق و وارد کردن جوهر به زیر پوست فرد که می تونه عمیق یا سطحی باشه) روی پوست بدنش می زنه، تا آخر عمر باهاشه و پاک نمیشه.

اما تاتو بدن موقت که عمر خیلی کوتاه تری داره، یه تاتوی غیر دائمی و پاک شونده هستش که بسته به نوع حک شدن اون روی پوست، از چند روز تا چند ماه دوام داره. البته درباره تاتو بدن موقت، بحث هایی هم وجود داره که در ادامه بهش می پردازیم.

انواع تاتو موقت

هر طرحی و با هر نوع جوهری که روی پوست یا زیر اون زده میشه و به طور خود به خودی پاک میشه و از بین میره رو میشه گفت که تتو موقت هستش که انواع مختلفی رو در بر می گیره، مثل:

  1.  نقش حنا (یک تا 4 هفته)
  2.  عکس برگردان (یک روز تا یک هفته)
  3.  اسپری های خالکوبی موقت یا رنگ های ضدآب که با کرم های روغنی پاک میشن (دوام تا یک هفته یا کمتر)
  4.  استفاده از رنگ های سبزیجات (دوام تا 3 هفته که بسیار طبیعی و شبیه به تتو واقعی به نظر میرسه)
  5.  تتو و تزریق جوهر به زیر پوست به روش تتوی دائمی البته با رنگ و جوهر جذب و محو شونده!

تاتو موقت ترکیبی

به مورد آخر، تاتوی بدن ترکیبی هم گفته میشه که روش اجرای اون، درست مثل تاتو و خالکوبی دائم بدن هستش و از سوزن تزریق برای نقش زدن روی پوست استفاده میشه ولی با جوهری که قابلیت جذب در خون داره و بعد از مدتی (گفته میشه 6 ماه)، از روی پوست پاک میشه و اثری ازش باقی نمی مونه.

اما موضوعی که درباره تاتو موقت ترکیبی وجود داره، اینه که گفته میشه این فقط یه ادعای کذب هستش و اصلا چنین جوهری وجود نداره. با این حال، خیلی از تاتو زن ها هستن که چنین ادعایی می کنن و به مشتری هاشون میگن که تتوها بعد از 6 ماه پاک میشن. اگه شما تجربه ای در این باره دارید، لطفا در قسمت کامنت ها، این تجربه رو در اختیار ما و دوستان دیگه قرار بدید.

تاتو کردن به صورت تزریق جوهر به پوست، به احتمال خیلی زیاد، روشی کاملا دائمی و ماندگار هستش و حتی در بیشتر مواقع که گفته میشه با با لیزر از بین میره، ممکنه باز هم روی پوست باقی و مشخص باشه. توصیه ما به شما اینه که از با فکر و منطق تصمیم بگیرید و از روی هیجان، دست به تاتو کردن بدنتون نزنید و یا حداقل، مدتی تتوهای موقت رو امتحان کنید.

ضمن اینکه، مواظب افراد و مکان هایی که کار تتو و خالکوبی انجام میدن باشید تا از لحاظ سلامت و سرایت بیماری های خطرناک خونی و عفونی، در امان باشید.

آکادمی تهران تاتو با کادری مجرب و حرفه ای ، محیطی سالم  و ابزار پیشرفته برای اجرا و آموزش تمامی سبک های تاتو از جمله تاتو بدن ، تاتو صورت ، ميكروپيگمنتيشن ، میکروبلیدینگ ، فيبروز ابرو و … در خدمت شما عزیزان است.

5/5 - (1 امتیاز)