خالکوبی و تتو از گذشته تا امروز

خالکوبی و تتو از گذشته تا امروز

 

تاتو بدن | مدرک بین المللی تاتو | تهران تاتو : با تغییر سبک زندگی افراد زیادی هستند که گرایش به انجام آرایش های دائمی از طریق تتو و خالکوبی را دارند. این صنعت در چند سال اخیر به شدت رواج پیدا کرده است و علاوه بر اینکه یک تکنیک زیبایی محسوب می شود می تواند تکنیکی برای پوشاندن برخی از نواقص صورت و بدن هم باشد. آرایش دائمی از طریق این تکنیک کاملا سلیقه ای و به نظر خود فرد بستگی دارد.

تغییرات تتو و خالکوبی

حتما شما هم وقتی اسم تاتو و خالکوبی را می شنوید ناخودآگاه به یاد طرح های مختلفی بر روی دست و صورت چهره های مشهور و یا چیزهای از این قبیل می افتید. درست است که در گذشته در اغلب قبایل سراسر دنیا تکنیک خالکوبی بر روی صورت و بدن وجود داشت و حتی در بعضی از جاها یک رسم و سنت محسوب می شود.

اما امروزه تمام آنچه که به این تکنیک مرتبط است تغییر پیدا کرده از دستگاه های انجام این عمل گرفته تا رنگ ها و جوهرها و حتی طرح ها هم پیشرفته شدند و مراکز بسیاری در سراسر جهان از این روش استفاده می کنند.

در تمام مدل های خالکوبی و تاتو جوهر به لایه زیر پوست تزریق می شود و این تزریق از طریق سوزن مخصوص که متصل به یک دستگاه مخصوص است انجام می شود.

دستگاه های مخصوص تتو و خالکوبی

دستگاه های مخصوص این تکنیک ، سوزن را بین 50 تا سه هزار بار به سمت بالا و پایین مرتعش می کنند تا رنگ تتو به عمق یک میلی متری پوست یا همان لایه میانی پوست یا درم تزریق شود این لایه از پوست سلول های ثابتی دارد که باعث ثبات طرح تاتو می شود.

برخی از مراکز که در این تکنیک تخصص ندارند خالکوبی را در لایه خارجی پوست یا همان اپیدرم می زند که پس از مدتی با پوست اندازی و تجدید پوست طرح پاک می شود. پس توجه به این موضوع و شناخت لایه های پوستی نقش مهم و موثری در ماندگاری طرح دارد.

آیا خالکوبی و تــاتــو عوارض دارند

قطعا مهمترین دغدغه افراد برای خالکوبی و تاتو، ترس از عوارض آن می باشد که یک موضوع طبیعی است. اگر علاقه شدید به انجام این کار دارید حتما قبل از انجام با یک متخصص پوست مشورت کنید تا نوع پوست شما و بررسی های اولیه برای شما انجام شود. مراکز تاتو معتبر و با نظارت وزارت بهداشت قطعا درصد عوارض را کاهش می دهد. چون رعایت بهداشت یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوع در زدن تاتو می باشد.

اما عوارض ناخواسته ای که نتیجه ی عدم رعایت بهداشت در مراکز غیر حرفه ای است شامل انتقال عفونت های ویروسی از قبیل هپاتیت و اچ آی وی می باشد که نتیجه استفاده از سوزن های آلوده و غیر استریل می باشد.

عوارضی هم هستند که درصد کمی از افراد را درگیر می کنند یعنی از هر ۵۰ نفر ممکن است یک نفر مبتلا شود عارضه سارکوئیدوز است که در بیشتر موارد در تاتو ابرو دیده شده است که نوعی گوشت اضافه است. این بیماری ممکن است ریه ها را درگیر کند و نه نوعی دلیل ایجاد آن اختلال در سیستم ایمنی می باشد.

عوارض دیگر خالکوبی

عوارض دیگری که در نتیجه خالکوبی ممکن است به وجود بیاید عدم امکان انجام ام آر آی است. چون این عمل درد و سوزش شدیدی را در ناحیه ایجاد می کند و معمولا در مراکز رادیولوژی سوالاتی از این قبیل از فرد پرسیده می شود و در صورت احساس درد و سوزش فرکانس دستگاه پایین اورده می شود که دقت عکسبرداری را کاهش می دهد.

اما جدای از این عوارض ممکن است تمام افرادی که این تکنیک را انجام می دهند تا مدتی احساس سوزش، درد، پوست پوست شدن، عفونت و … را داشته باشند که برای کاهش عوارض مراقبت های قبل و بعدی در نظر گرفته می شود که شدت عوارض را تا حد زیادی کاهش می دهد.

رایج ترین مدل های خالکوبی کدامند

خالکوبی و تتو از گذشته تا امروز انقلاب بزرگی در پوشاندن بعضی از نواقص صورت و بدن و افزایش زیبایی کرد. تکنیک های موثر و پرطرفداری که توانسته است در سراسر جهان جایگاه ویژه و محکمی را از آن خود کند. در این بین تاتوی صورت و بدن می تواند با انواع دستگاه های پیشرفته انجام شود و در بین گروه های سنی مختلف رواج پیدا کند.

خالکوبی بدن

این تکنیک بیشتر با زدن طرح های مختلفی بر روی اعضای مختلف بدن شناخته شده است. طرح هایی که هر کدام بیانگر مفهوم خاصی است و این مفهوم به قدری برای فرد ارزش پیدا می کند که می خواهد آن را ماندگار کند. در این بین برخی نواقص بدن مانند جای بخیه، سوختگی، ماه گرفتگی و … بر روی پوست ممکن است احساس ناخوشایندی در فرد ایجاد کند و با زدن طرحی مناسب از بعدی دیگر به آن ها بنگرد و دیگر ظاهر پوست با شکل و طرحی زیباست که خودنمایی می کند.

خالکوبی و تتو صورت

انجام این تاتو بیشتر جنبه زیبایی، آرایشی دائمی و تزئینی دارد ولی اگر بخواهیم مروری بر این تکنیک بیندازیم خواهیم دید که به قدری پر تقاضا است که رقابت شدیدی در بازار ایجاد کرده است به طوری که روزانه شاهد تبلیغات بی شماری از این صنعت هستیم و هر کدام برای جذب مشتری وعده ها و امیدهایی می دهند. از رایج ترین تاتو۶ای صورت می توان به تاتو چشم، لب، ابرو اشاره کرد.

تتو لب

این روش بیشتر برای افرادی به کار گرفته می شود که یا به صورت مادرزادی و یا اکتسابی خط لب خود را از دست داده اند مانند بیماران مبتلا به لب شکری که ترمیم این نواقص با این تکنیک زیبایی را به فرد باز می گرداند.

تتو ابرو

افرادی که ابروهای کم پشتی دارند و یا در اثر بیماری یا سانحه ای ابروی خود را از دست داده اند خالکوبی می تواند یکی از تکنیک های باشد که به این نقص پوشش زیبایی می بخشد.

تــاتــو چشـم

برای رفع نواقصی از قبیل آسیب، جراحت و افتادگی چشم می توان از این تکنیک استفاده نمود.
البته جدای از رفع نواقص بیشتر افراد برای زیباتر شدن از این تکنیک استفاده می کنند و در بیشتر موارد هیچ مشکلی در صورت و بدن خود ندارند و صرفا جهت زیبایی دست به خالکوبی می زند. آکادمی تهران تاتو می تواند این تکنیک را به بهترین نحو ممکن و با کمترین درد و عوارض انجام دهد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

احکام خالکوبی و تتو

 احکام خالکوبی و تتو احکام خالکوبی و تتو، تاتو عملی قدیمی است که از حدود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیریت