چگونگی انتخاب طرح تتو

چگونگی انتخاب طرح تتو

تاتو بدن | آکادمی تهران تاتو : چگونگی انتخاب طرح تتو بر روی قسمت های مختلف بدن قدمتی تاریخی دارد. تکنیک خالکوبی به دوران باستان برمی گردد و این قدمت تاریخی نشان می دهد که افراد در طول تاریخ به این هنر علاقمند بودند و انواع طرح های مختلف را بر روی بدن خود زده اند. در گذشته با استفاده از ساقه گیاه و رنگ های طبیعی اشکال ابتدایی را بر روی بدن خالکوبی می کردند که طرح ها معمولا از اشکال ساده انتخاب می شد. رفته رفته طرح های خالکوبی پیشرفته تر شد و امکان زدن آن بر روی قسمت های مختلف بدن میسر شد.

خالکوبی یک طراحی دائمی محسوب می شود و باید چگونگی انتخاب طرح تتو به نوعی باشد که بعد از گذشت زمان فرد از طرح زده شده دلسرد نشود. معنا و مفهوم خاصی پشت هر طرح خالکوبی وجود دارد اگر با آگاهی از مفهوم طرح مورد نظر را انتخاب کنید قطعا پس از گذشت زمان همچنان زیبایی و ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

انتخاب طرح تتو بر روی پوست بدن

اگر قصد زدن یک طرح تاتو بر روی پوست بدن خود را دارید بهتر است ابتدا اطلاعات دقیقی در مورد انواع طرح ها و چگونگی انتخاب آن هد کسب کنید. در چند دهه گذشته هدف از خالکوبی تنها به واسطه ی ترند شدن و در معرض دیر بودن انجام می شد. اما امروزه علاوه بر زیبایی جنبه درمانی هم پیدا کرده و بیشتر افراد مشتقانه از این تکنیک استقبال می کنند.

انواع طرح های خالکوبی با توجه به متریال های مختلفی وجود دارند مثلا برای بازوی یک سری طرح پر طرفدار و پر معنا وجود دارد یا مثلا هر سبکی یک سری طرح های مختص به خود را دارد که در نهایت این فرد است که طرح مورد نظر خود را انتخاب می کند.

طرح تاتو باید متناسب با عضو بدن انتخاب شود مثلا برخی از طرح ها در یک قسمت از بدن جلوه زیبایی دارند و اگر مثلا طرح ریز و ساده بین دو کتف زده شود چندان جلوه ای نخواهد داشت ولی بر روی مچ دست و گردن بی نظیر خواهد شد.

انواع طرح تتو

با توجه به اینکه در سال های اخیر صنعت تاتو در دنیای مد و زیبایی پیشرفت های چشمگیری داشته است پس لازم است که هر فرد قبل از زدن طرح تاتو دید وسیعی در خصوص انواع سبک ها و طرح ها پیدا کند. در این بین هر سبک از مجموعه ای از طرح ها تشکیل شده که در بین گروهی از افراد رایج هستند. در زبر به چند نمونه از سبک های رایج اشاره می کنیم.

انتخاب طرح تتو آمریکایی

این سبک یک سبک سنتی کلاسیک یا غربی است و طرح های زیبای گل رز و لنگر و سر خانم ها متداول ترین طرح های این سبک هستند که از ظاهری پر زرق و برق و پر طرفدار برخوردار هستند.

سبک واقع گرایی یا realistic

از دوران رنسانس به بعد سبک رئالیسم کلاسیک بخشی از هنر زیبایی شمرده می شد و از گذشته تا بحال هم طرح های رایج آن پر طرفدار هستند. از مجموعه طرح های واقعی این طرح پرتره، طبیعت، افراد مشهور، حیوانات ‌و … می باشد که اخیرا مورد توجه بسیاری از افراد واقع شده است.

انتخاب طرح تتو آبرنگی

این سبک در واقع یک سبک مدرن است که در حال حاضر طرفداران ویژه ی خود را دارد. طرح های این مجموعه باید با ظرافت و دقت خاصی زده شوند و می توانند از انواع طرح های متداول به شیوه ی رنگی استفاده کرد. مانند طرح رنگی حیوانات، گل ها، مناظر و …

طرح تتو تریبال

در گذشته هر قبیله برای خود یک نشان تاتو گذاری شده داشتند. در واقع سبک تریبال هم یک سبک قبیله ای می باشد که بومیان چند هزار سال پیش آن را بر روی بدن خود می زدند. در واقع یک طرح به خصوص برای این سبک وجود ندارد و مجموعه ای از سبک های متفاوت بومی در سراسر جهان را شامل می شود که از لحاظ مفهومی زیبا و متفاوت هستند.

با توجه به اینکه طرح های این سبک قدری متفاوت تر از سایر طرح های هستند اما از لحاظ ظاهر تقریبا شبیه هستن و با رنگ های مشکی و الگوهای دقیقی آمیخته شده اند.

سبک آمریکایی مدرن

طرح های این سبک هم تفاوتی با سایر سبک های رایج ندارد بیشتر در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی مورد استقبال قرار گرفت. طرح های این سبک برگرفته شده از شخصیت های کارتونی و فانتزی می باشد که امروزه چندان محبوبیتی ندارند.

سبک تتو سنتی مدرن

طرح های این سبک از زیبایی خاصی برخوردارند و به نوعی می توان گفت تکاملی از طرح های سنتی هستند به طوری که در طرح های مدرن طیف وسیعی از طرح و نقش و نگار وجود دارد و رنگ های روشن و برجسته ظاهر طرح ها را زیباتر می کند.

در این طرح انواع تصاویر طبیعی مانند گل و حیوانات با جزئیات بیشتر و به صورت سه بعدی زده می شود که نقش و نگار مدرن تری به خود می گیرد.

انتخاب طرح تتو ژاپنی

این سبک در سال ۳۰۰ میلادی و با نام یرزومی در بین بازرگانان رواج پیدا کرد و از مجموعه طرح های پر طرفدار در این سبک که به نوعی فرهنگ این کشور را نشان می داد شامل موجودات اساطیری از قبیل ققنوس و اژدها می باشد که هر طرح برگرفته شده از یک داستان مختص به خود می باشد که همین مسئله موجب محبوبیت طرح دربین بومیان شده است.

سبک تتو سیاه قلم

دلیل نامگذاری این سبک استفاده از جوهر سیاه است که با ان می توان از هندسه مقدس باستان تا طرح های تزئینی مدرن انتزاعی را کشید. این سبک محدودیت طرح ندارد و فرد می تواند یک طرح کاملا ذهنی و خلاقانه انتخاب کند.

سبک خالکوبی مصور

تنوع در این سبک بسیار زیاد است چون تکنیک ها و حرکات هنری متنوعی از قلم زنی و حکاکی گرفته تا شکل های انتزاعی و خطاطی در این سبک جای دارند. معمولا طرح های این سبک با ظرافت خاصی ابتدا بر روی بوم زده می شود و اگر فرد طرح و مفهوم آن را بپسندد بر روی بدن زده می شود.

سبک تتو چیکانو

این سبک ریشه در آمریکای جنوبی و مکزیک دارد و تاثیر فرهنگی آن باعث تاثیر گذاری بر روی سایر سبک ها شده است. معمولا طرح های این سبک را افرادی که در زندان بودن و به منابع محدودی دسترسی داشتند می کشیدند که هر فردی ممکن بود با یک عقیده خاص طرح متفاوتی را بکشد و همین مسئله باعث خلق تصاویر زیادی شد که متاثر از وقایع مختلف بود.

در پایان باید بگوییم که آکادمی تهران تاتو بک مجموعه کامل برای زدن انواع طرح های سنتی و به روز تاتو با استفاده از دستگاه های پیشرفته است که کمترین عوارض را به جای می گذارد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

احکام خالکوبی و تتو

 احکام خالکوبی و تتو احکام خالکوبی و تتو، تاتو عملی قدیمی است که از حدود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیریت