انواع میکرونیدلینگ صورت

انواع میکرونیدلینگ صورت

انواع میکرونیدلینگ صورت، یکی از جدید ترین و مدرن ترین راه های درمان آسیب های وارد شده به پوست صورت است. این شیوه درمانی بهترین راه برای جوان سازی پوست صورت است. پیاده شدن این تکنیک بر روی صورت دو نوع است یک نوع آن را میکرونیدلینگ دستی و نوع دوم میکرونیدلینگ است که به وسیله دستگاه انجام خواهد شد.
میل به زیبایی و همچنین تاثیر زیبایی پوست بر زیبایی چهره باعث شده است تا افراد به این روش جوانسازی علاقه مند باشند. امروزه و با پیشرفت صنعت زیبایی دستگاه های مختلفی برای همین منظور ساخته شده است.

انواع میکرونیدلینگ صورت به روش دستی

در این نوع میکرونیدلینگ از دستگاهی به نام درمارولر استفاده خواهد شد. این دستگاه نسبتا کوچک از یک سری غلتک و تعداد زیادی سوزن ریز و نازک تشکیل شده است. این سوزن ها را از جنس تیتانیوم تولید می کنند. سوزن ها برای ایجاد حفره های ریز و مشخص بر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع دستگاه ها در جنس های مختلفی مانند: شیشه ای، سیلیکونی، فلزی و پلیمری تولید و ساخته خواهند شد که در حال حاضر در ایران از این جنس های جدید خبری نیست و با همان مدل و جنس قدیمی کار خواهد شد.

میکرونیدلینگ صورت با استفاده از دستگاه

انجام این فرایند با استفاده از دستگاه نتیجه بهتری نسبت به روش دستی دارد. زیرا دستگاهی که استفاده می شود منافذ و حفره های معین و منظم و البته بیشتری را بر روی پوست ایجاد می کند. سرعت حرکت این دستگاه قابل تنظیم است و می توان طبق سلیقه سرعت آن را تنظیم کرد.

نکته: در هر دو روش حفره و منافذی بر روی پوست ایجاد می شود. به همین دلیل قبل از انجام و شروع این فرایند از انواع سرم های مغزی مانند اسید هیالورونیک و ویتامین ث را به پوست صورت می زنند تا بعد از ایجاد حفره ها سرم و مواد مغذی وارد حفره ها شوند و از طریق آن ها به بافت های مختلف پوست صورت برسند تا عمل جوان سازی پوست را انجام دهند. این سرم ها وارد شده به عمق پوست باعث کلاژن سازی و الاستین خواهند شد.

کاربردهای متنوع میکرونیدلینگ صورت

۱: برطرف کردن چین و چروک های پوست

اصلی ترین کاربرد این متد درمانی برای رفع چین و چروک و البته جوانسازی پوست صورت است. زیرا با بالا رفتن سن و همچنین تاثیر عوامل مختلف محیطی باعث خواهد شد تا میزان کلاژن پوست صورت تا حد زیادی پایین بیاید و باعث ایجاد شلی و چین و چروک در آن شود. با استفاده از این روش سطح کلاژن و مواد مغذی پوست دوباره بالا خواهد رفت و به جوان تر شدن پوست کمک خواهد کرد.

۲: برطرف کردن آکنه و جای جوش

برای برطرف کردن آکنه و جای جوش بر روی صورت می توانید از این روش جوان سازی استفاده کنید. زیرا با ایجاد حفره های ذکر شده و برداشتن لایه های مرده روی پوست تا حد زیادی به محو کردن جای جوش ها و آکنه کمک خواهد شد.

۳: برطرف کردن ترک های پوستی بر اثر حاملگی یا چاقی و لاغری شدید

طبق آخرین تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است از این روش خاص برای کاهش و برطرف کردن ترک های پوستی هم می توان استفاده کرد. زیرا پوست حالتی کشسانی دارد و در اثر گذشت زمان وبر اثر موقعیت های مختلفی که پوست با آن درگیر خواهد شد. این خاصیت مهم از بین خواهد رفت در نتیجه باعث ایجاد خطوطی نسبتا عمیق و آشکار بر روی پوست خواهد شد.

مراقبت های لازم قبل از انجام جوانسازی صورت

۱: تمیز کردن کامل و اساسی صورت قبل از انجام این کار

تمیز کردن و پاکسازی پوست از هر نوع آلودگی و یا مواد بهداشتی و آرایشی قبل از انجام این فرایند باعث خواهد شد تا ویتامین ها بهتر به لایه های عمیق پوست نفوذ کنند.

۲: دادن گزارشی کامل از وضعیت جسمانی خود به پزشک

برای گرفتن یک نتیجه بهتر باید همه مراقبت های لازم را قبل از انجام این فرایند انجام داد. اگر فرد قبلا دچار عارضه ای پوستی مانند اگزما شده باشد و یا به مواد یا دارویی خاص حساسیت داشته باشد باید حتما آن را با پزشک خود مطرح کند.

۳: استفاده نکردن از ماسک های لایه بردار پوست

با توجه به این که استفاده از لایه بردارها باعث نازک شدن و حساس شدن پوست خواهند شد. بنابراین باید حداقل دو تا سه هفته قبل از انجام این کار از لایه بردار استفاده نشود. در غیر این صورت امکان ایجاد حساسیت در پوست بالا خواهد رفت.

اقدامات و مراقبت های لازم بعد از انجام جوانسازی پوست

در انجام این روش چون سوزن ها در عمق پوست وارد خواهند شد بنابراین باعث ایجاد زخم و التهاب و همچنین کبودی پوست خواهند شد. در صورتی که می خواهید این علایم هرچه زودتر برطرف شوند. باید اقدامات زیر را انجام دهید.

۱: استفاده و مصرف میوه هایی که خاصیت ترمیم کنندگی دارند مانند آناناس

۲: پرهیز از دارو های ضد التهاب مانند بروفن و ادویل. زیرا این دارو ها باعث ایجاد اختلال در روند بهبودی زخم و کبودی ها خواهند شد.

۳: جلوگیری از عرق کردن پوست صورت و خنک نگه داشتن پوست.

۴: دستکاری نکردن پوست در اوایل انجام این فرایند.

۵: قرار نگرفتن در معرض نور خورشید.

۶: استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب که حاوی زینک باشد.

۷: استفاده کردن از مواد شوینده مناسب و ملایم برای شست و شوی روزانه پوست.

مزایای استفاده از میکرونیدلینگ صورت

۱: جوان سازی پوست و از بین رفتن جای بسیاری از زخم ها.

۲: افزایش میزان تولید کلاژن.

۳: روشن شدن چند درجه ای پوست.

۴: استفاده از این روش برای نقاط حساس پوست صورت مانند بینی و دور چشم و گردن بدونه هیچ محدودیتی.

عوارض انواع میکرونیدلینگ صورت

۱: قرمزی و خونریزی خفیف و همچنین التهاب.

۲: تیره شدن پوست در صورتی که فشار وارد شده مناسب نبوده باشد.

۳: ایجاد ورم خفیف و التهاب.

برای انجام این عمل باید از تجربه و تخصص افراد متخصص بهره بگیرید. شما می توانید با مراجعه به آکادمی مجهز تهران تاتو از امکانات و دستگاه های پیشرفته و همچنین پزشکان مجرب که سال ها در این زمینه فعالیت داشته اند استفاده کنید. تا کاری بی نقص و بدون عارضه را به شما ارائه دهند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

احکام خالکوبی و تتو

 احکام خالکوبی و تتو احکام خالکوبی و تتو، تاتو عملی قدیمی است که از حدود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیریت