لیزر روشی ایمن برای پاک کردن تتو

لیزر روشی ایمن برای پاک کردن تتو

 

تتو موقت یا دائم | کلاس آموزش تاتو بدن | تهران تاتو : تاتو و خالکوبی یک تکنیک زیبایی می باشد که قدمتی چند هزار ساله دارد. در گذشته این تکنیک دائمی محسوب می شود و هیچ روش معتبر و اصولی برای پاک کردن تاتو وجود نداشت. افرادی که اقدام به زدن طرح یا نوشته ای می کردند باید از انتخاب خود مطمئن می شدند و راه برگشتی بعد از خالکوبی وجود نداشت.

تا اینکه پیشرفت تکنولوژی تاثیر خود را بر روی این تکنیک گذاشت و علاوه بر اینکه روش ها و دستگاه های زدن خالکوبی مدرن تر شد روش هایی هم برای پاک کردن آن هم ابداع شد. بعضی از این روش های پاک کردن ریسک بالایی دارند و افراد ترجیح می داند که طرح زده شده را داشته باشند تا بخواهند روش های پر خطر را برای پاک کردن انتخاب کنند. اما به لطف دستگاه های لیزر تاتو می توان حتی سخت ترین و قدیمی ترین طرح ها را در چند جلسه پاک کرد.

لیزر تتو یکی از روش های پاک کردن موثر و اصولی

لیزر تاتو یکی از اصولی ترین و بهترین روش های ایمن پاک کردن انواع طرح هتی خالکوبی است. وقتی می گوییم انواع خالکوبی به معنی این است که فرقی نمی کند که شما از چه دستگاهی برای زدن خالکوبی استفاده کرده باشید یا قدمت این تکنیک بر روی بدن شما چقدر است و یا اینکه از چه رنگ و متدی استفاده شده است.

لیزر قادر است تمامی این خالکوبی ها را پاک کند و پوست شما را به حالت اولیه خود برگردانند. در گذشته روش های فراوانی برای پاک کردن وجود داشتند و بعضی از روش ها تنها می توانستند بعضی از طرح و رنگ ها را پاک کنند و ناگزیر فرد مجبور بود از روش های پر خطری چون زخم کردن محل خالکوبی، استفاده از اسید، استفاده از سیر، تراشیدن و … امتحان کنند که جز عوارض ثمری برای فرد به دنبال نداشتند.

دستگاه لیزر مختص پاک کردن تتو به نوعی طراحی شده اند که متناسب با نوع خالکوبی و رنگ مورد استفاده در آن، قدمت و … تنظیم می شود و برای طرح های قدیمی ممکن است چندین جلسه زمان ببرد تا کاملا طرح پاک شود. این روش غیر تهاجمی و بدون عوارض است و اگر مراقبت های قبل و بعد لیزر به خوبی انجام شود نتیجه بخشی فوق العاده ای خواهد داشت.

مزایا و معایب لیـزر تـاتــو

بیشتر افرادی که در گذشته با دستگاه ها و تکنیک های رایج آن زمان بر روی بدن خود خالکوبی کرده اند اکنون پشیمان هستند و قصد دارند آن را پاک کنند که لیزر تاتو جدیدترین روش برای پاک کردن این طرح های قدیمی است. در دوره ای افراد ابروهای خود را تاتو می کردند که ظاهر زیبای ابرو به طور کلی از بین می رفت و با گذشت زمان این تکنیک های زیبایی منسوخ می شد و افراد زیادی در صدد پاک کردن بودند.

فناوری امروزی لیزر کمک بسیاری به افرادی کرد که به هر دلیلی طرح خالکوبی بدنشان دیگر جذابیت نداشت و از زدن آن پشیمان بودند. مزایای این روش شما مواردی از قبیل ایمنی و اثر بخشی بالا در پاک کردن، تعداد جلسات محدود، پاک کردن انواع رنگ ها و طرح ها، نداشتن زخم و خونریزی، دوره نقاهت اندک، قیمت مناسب، تنظیم بر اساس رنگ پوست و نوع خالکوبی و … می باشد.

اینکه اثر گذاری لیزر و میزان پیشرفت در پاک شدن خالکوبی تا چه اندازه ای باشد بستگی به آکادمی دارد که شما برای این کار انتخاب می کنید. مراکزی که از دستگاه های پیشرفته و اپراتورهای با تجربه استفاده می کنند قطعا نتیجه بخش تر هم هستند.

یکی از معایبی که این روش ممکن است داشته باشد عدم استفاده آن برای بعضی از تیپ پوست ها می باشد و یا افرادی که بعضی از داروها مانند راکوتان را مصرف می کنند نمی توان استفاده کرد. همچنین از لیزر نمی توان بر روی پوست هایی که برنزه کرده اند و یا زخم های باز در ناحیه خالکوبی دارند استفاده کرد.

تکنولوژی به کار رفته پاک کردن با لیزر تتو

با وجود پیشرفت های فنی و تکنولوژی همچنان لیزر تاتو یک شیوه اصولی و نتیجه بخش برای پاک کردن انواع خالکوبی قدیمی و جدید است. به خاطر اثرات ضعیفی که روش های معمول پاک کردن نظیر لایه برداری و استفاده از کرم های مخصوص دارند ورود لیزر و تاثیر گذاری بالای آن بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دستگاه های لیزری که با تکنولوژی معروف به Q-switched هستند پالس لیزری قدرتمندی به پوست می فرستند و همین باعث نابود شدن رنگدانه ها می شود. دستگاه های مجهز به این تکنولوژی انواع مختلفی دارند که شامل اند یاگ کیوسوییچ، لیزر روبی، لیزر الکساندرایت می باشد.

لیزر اندیاگ بیشتر برای جوانسازی پوست، رفع اسکار های قدیمی و ماه گرفتگی می باشد. لیزر روبی جهت پاک کردن رنگ هایی نظیر آبی روشن و سبز که کاربرد کمتری دارند می باشد و لیزر الکساندریت برای لکه های قهوه ای، تاتوهای با رنگ های مشکی، سبز و آبی و همچنین اسکارهای تیره، ماه گرفتگی های قهوه ای و … کاربرد دارد.

تعداد جلسات لیزر تتو

تعداد جلسات استفاده از روش لیزر تاتو به عواملی از قبیل مدت زمان خالکوبی، عمق جوهر در پوست، رنگ خالکوبی، محل خالکوبی، شرایط عمومی سلامتی، مصرف داروها، سابقه حساسیت و زخم و … بستگی دارد. ر بعضی از تاتوهای ابرو و یا چشم ممکن است یک تا دو جلسه کاملا پاک شود.

اما بعضی خالکوبی های قدیمی ممکن است بیشتر از ده جلسه زمان ببرد تا پاک شوند و شرایط بهبود فرد بعد از هر جلسه هم بسیار مهم است. هر جلسه درمان ۴۰ تا ۴۵ روز زمان می برد و در این فواصل مراقبت هایی به فرد گوشزد می شود تا روند درمان اصولی پیش برود. هر چه دوره های تمدید خالکوبی بیشتر باشد ممکن است جلسات بیشتری هم برای پاک کردن داشته باشد.

البته عامل موثر دیگر در تعیین تعداد جلسات نوع دستگاه می باشد. هر ساله نمونه های پیشرفته ای از دستگاه های لیزر عرضه می شوند که قابلیت های جدیدی به آن ها اضافه می شود و همین قابلیت ها و تکنولوژی های پیشرفته ممکن است در کاهش تعداد جلسات تاثیر گذار باشد. آکادمی تهران تاتو می توان گزینه مناسبی برای زدن انواع طرح های تاتو و پاک کردن اصولی آن باشد چون هم اعتبار این مرکز و هم کارد متخصص آن مورد تایید است.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

طرح های خالکوبی بدن برای یادگیری کدامند

یادگیری خالکوبی و روش های آن

یادگیری خالکوبی و روش های آن یادگیری خالکوبی بدن یا تاتو  یک فرآیند کاملاً هنری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیریت