آیا در دوران بارداری و شیردهی میتوان تتو کرد

تتو در دوران بارداری و شیردهی

 

نمونه کار تاتو بدن | تاتو تهران | تهران تاتو : در مورد عوارضی که انجام تتو در دوران بارداری و شیردهی وجود دارد همیشه تاکید به انجام ندادن این عمل می باشد. به طور کلی در دوران حساس بارداری و شیر دهی هر کاری که حتی یک درصد سلامت جنین و نوزاد را به خطر بیندازد انجام دادن ان غیر عاقلانه است.

شاید بیشتر افراد با هدف لینکه جوهر وارد خون نمی شوند بخواهند این کار را انجام دهند که باید بگوییم تمام عوارض به جوهر ختم نمی شود و هر آنچه که از ابتدا تا انتهای انجام این تکنیک مورد استفاده قرار می گیرد به نوعی برای سلامتی مادر و نوزاد مضر است. از عفونت ها و بیماری های ویروسی قابل انتقال گرفته تا عوارض داروهای بی حسی و غیره همه به نوعی تهدیدی برای سلامتی نوزاد و مادر محسوب می شود.

عوارض خالکوبی در دوران بارداری

انجام تتو در دوران بارداری عوارضی به مراتب بیشتر از دوران شیردهی دارد. با وجود اینکه جوهر مخصوص خالکوبی وارد جریان خون نمی شود اما این رنگ‌ها و جوهرها متابولیزه می شوند و یا اینکه از طریق غدد لنفی جذب می شوند. مهمترین خطراتی که سلامت مادر و متعاقبا سلامت جنین را تهدید می کند در درجه اول عفونت است.

مبتلا شدن مادر به عفونت باعث آسیب های خطرناکی می شود. در موارد نادری هم مشاهده شده که جوهر به باکتری الوده بوده و سبب ایجاد عفونت های شده است. ابتلا به عفونت های ایدز و هپاتیت ب در اثر خالکوبی با سوزن الوده هم جزگ مواردی هستند که خطر آفرین می باشند.

خطرات تهدید کننده تتو

اگر مصم به انجام تاتو در لارداری و شیردهی هستید پس در این شرایط باید خود را برای مخاطراتی هم آماده کنید. شما در مراکزی که می خاهید این اعمال را انجام دهید از استریل بودن کامل لوازم آگاهی کامل ندارید. سوزن های غیر استریل مهمترین عامل انتقال ایدز و هپاتیت هستند و این بیماری ها به راحتی به جنین و نوزاد شیرخوار منتقل می شوند.

این بیماری های خطر آفرین در ابتدا علائمی ندارند و ممکن است تا چند ماه به صورت خاموش در بدن وجود داشته باشند و بعد از ان به یک مشکل کبدی یا عفونت خاصی کم کم علائم خود را نشان دهند.

از انجا که مادران باردار بیشتر در معرض افت فشار خون هستند و ممکن است به دلیل عدم استفاده از مواد بی حسی تحمل درد کمتری دتسته باشند. پس در نتیجه نتوانند درد ناشی از خالکوبی را تحمل کنند و بیهوش شوند. به دلیل این گونه عوارض مشاهده شده بسیاری از مراکز این خدمات را به هیچ وجه برای زنان باردار انجام نمی دهند.

تغییرات پوستی در این دوران

مورد بعدی تغییرات پوستی هستند. ممکن است شما در اوایل بارداری طرحی را تتو کنید اما به مرور زمان و با بزرگ شدن حجم اندام ها طرح شما هم کشیده شود و ترک ترک شدن پوست به طور کلی ظاهر طرح را خراب کند. حساس بودن پوست در این دوران و حتی انجام خالکوبی در ماه های آخر هم باز هم نتیجه دلخواهی نخواهد داشت چون بازگشت پوست به حالت اولیه طرح را بی کیفیت می کند و اصلا ظاهر زیبا و جذابی نخواهد داشت.

با تحقیقاتی که در خصوص رنگ های مورد استفاده در این تکنیک انجام گرفته جذب طدن رنگ توسط بدن ممکن است عوارضی را برای مادر به دنبال داشته باشد که این عوارض بی تاثیر بر روی نوزاد و جنین نیستند. به طور کلی برای سلامت کودک خود و کاهش آسیب های جسمی و مغزی مادرزادی از انجام اعمال مخاطره آمیز در این دو دوران بپرهیزید و تا جایی که می توانید این کارها را به حداقل یکسال پس از شیردهی موکول کنید.

موارد لازم انجام تــاتــو در دوران بارداری

ممکن است به دلیل عوارضی که ممکن است تاتو در دوران شیردهی داشته باشد بعضی از مراکز از انجام این گونه خدمات خوداری می کنند. به طور کلی درباره اینکه در این دوران می توان خالکوبی انجام داد یا خیر و آیا امکان دارد که عوارض این عمل بر نوزاد تاثیر بگذارد یا خیر؟ نظرات بسیاری وجود دارد. در این بین همیشه توصیه می شود برای سلامتی مادر و نوزاد هیچگونه خالکوبی در این دوران انجام نشود.

خالکوبی و جوهرهایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا نیست. جوهری که در این کار استفاده می شود حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی موجود در تونر چاپگر و رنگ می باشد. از انجا که این جوهر تا لایه دوم پوست به نام لایه درم جای می گیرد ممکن است دچار حساسیت های پوستی شود. چون با انجام این عمب پوست با سوزن های ریز و آغشته به جوهر سوراخ می شود و مستعد عفونت خواهد شد.

احتیاط های لازم در انجام خالکوبی

اگر همچنان اصرار به انجام خالکوبی در این نقاط را دارید بهتر است احتیاط هایی را در این خصوص داشته باشید.

حتما یک مرکز معتبر را برای انجام این کار انتخاب کنید.

از وسایل تمیز و استریل شده برای این کار استفاده کنید.

در دوران شیردهی بعضی از نقاط بدن حساس هستند و درد در این نقاط بیشتر باشد پس بهتر است نقاطی را برای این کار انتخاب کنید که نوزاد کمتر با ان تماس داشته باشد تا دچار عفونت نشود.

بهتر است اگر بیماری پیش زمینه ای از قبیل لخته شدن خون، مشکل قلب و مشکلات ایمنی دارید از انجام این کار خوداری کنید و یا اینکه با پزشک در مورد این کار مشورت کنید.

تا زمانی که خالکوبی کاملا درمان می شود مراقبت های لازم را انجام دهید و محل را کاملا ضدعفونی و تمیز نگه دارید.

برای کاهش درد از داروهایی استفاده نمایید که تاثیری بر روی شیرمادر نداشته باشد.

عوارض انجام تتو در این دوران

خطراتی که ممکن است انجام تتو در دوران بارداری و شیردهی به دنبال داشته باشد شامل موارد زیر است.
انواع حساسیت پوستی نسبت به جوهر مورد استفاده
عفونت های پوستی، خارش، التهاب، قرمزی، چرک روی محل یا اطراف آن
ابتلا به انواع عفونت‌های خونی نظیر HIV، هپاتیت C، کزاز یا MRSA به دنبال استفاده از وسایل الوده و غیر استریل
مبتلا شدن به این عفونت ها قابل انتقال به نوزاد از طریق شیردهی خواهد بود.
شاید ساختار جوهر به نوعی باشد که هیچ تاثیری بر شیر مادر نگذارد اما بهتر است تا حد ممکن از این کار در این دوران بپرهیزید و اگر می خواهید بعد از این دوران در یک مرکز معتبر و با سابقه تاتوی دلخواه خود را بزنید آکادمی تهران تاتو یکی از بهترین مرکز در این خصوص می باشد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

طرح های خالکوبی بدن برای یادگیری کدامند

یادگیری خالکوبی و روش های آن

یادگیری خالکوبی و روش های آن یادگیری خالکوبی بدن یا تاتو  یک فرآیند کاملاً هنری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیریت