انجام مراقبت های بعد از انجام تتو

انجام مراقبت های بعد از انجام تتو

 

مرکز تاتو بدن | آموزش تاتو بدن | تهران تاتو : انجام مراقبت های بعد از انجام تتو زمانی شروع می شود که شما خالکوبی روی بدن خود را انجام داده اید و باید مدت زمان مشخصی از آن نگهداری کنید. از آنجا که خالکوبی لایه میانی پوست را درگیر می کند پس لازم است برای پیشگیری از عفونت و زخم مراقبت های لازم به صورت اصولی انجام شود.

انجام تاتو بدن و صورت دیگر مثل گذشته عمل خارق العاده و استثنایی نیست و به عنوان یک روش پزشکی هم شناخته شده است. از آنجا که درصد زیادی از افراد صرفا به خاطر زیبایی می خواهند طرح خاص و معناداری را بر روی بدن خود خالکوبی کنند پس تنها مراجعه به یک آکادمی و انتخاب و زدن طرح مهم نیست.

 

چرا مراقبت های بعد از انجام تتو اهمیت دارد

مراقبت های بعد از انجام تاتو بدن تا حد زیادی به شیوه ی آن برمی گردد. برخی از دستگاه های مدرن به قدری با دقت و حساسیت بالا کار می کنند که عوارض بعد از خالکوبی را به شدت کاهش داده است. دادن دستورالعمل های لازم بر عهده ی تاتوکار است و با توجه به متدی که استفاده کرده است یک سری مراقبت برای تسریع بهبودی در نظر می گیرد.
اهمیت این مراقبت ها تنها به دلیل کم کردن عوارض می باشد.

عدم انجام مراقبت های اصولی بعد از انجام خالکوبی چه پیامدهایی به دنبال دارد

قطعا مراقبت های بعد از انجام تاتو بدن به دلیل ارتباط مستقیمی که با سلامت فرد دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. موارد بسیاری را شاهد بوده ایم که توجهی به بهداشت و سلامت بعد از خالکوبی نداشته اند و دچار عوارض کم تا بیش خطرناکی شده اند. این مراقبت ها وقت زیادی از فرد نمی گیرند و معمولا یک هفته جدی تر هستند و رفته رفته رو به بهبود می روند. اما اگر این مراقبت ها جدی گرفته نشوند ممکن است فرد درگیر عوارض زیر شود.

عفونت

یکی از شایع ترین پیامدهای سهل انگاری در مراقبت های بعد از تاتو به دنبال دارد عفونت است. از علایم این عارضه پوست قرمز، گرم و دردناک است و ممکن است دچار چرک هم شود. در موارد هم ممکن است عفونت به دلیل استفاده از مواد و دستگاه های آلوده باشد عفونت هایی از قبیل هپاتیت B یا هپاتیت C، کزاز یا HIV که نتیجه عدم رعایت بهداشت و ضد عفونی کردن دستگاه ها می باشد.

واکنش آلرژیک

برخی از افراد ممکن است به جوهر حساسیت داشته باشند و دچار واکنش های پوستی مانند قرمزی، خارش شوند که قبل از انجام کار باید حتما تست حساسیت انجام شود رنگ هایی از قبیل قرمز، سبز، زرد و آبی احتمال آلرژی بالایی دارند.

زخم

زخم یکی از علائم و عوارض خالکوبی است و معمولا پس از دو هفته کاملا بهبود پیدا میکند در صورتی که فرد بخواهد آن ها دستکاری کند ممکن به یک زخم دایمی یا ملتهب تبدیل شود.

هنگامی‌که تاتوی شما بهبود یافت، وارد مرحله‌ی نگهداری می‌شوید. اگرچه تاتو بعد از سه یا چهار ماه به مراقبت خاصی نیاز ندارد، کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا از تخریب جوهر و خراب شدن ظاهر تاتو جلوگیری کنید.

شرایط لازم برای بالا بردن ماندگاری تتو

زمانی که تاتو بدن انجام شد و مراقبت ها و دستور العمل های لازم را تا زمان بهبودی کامل به کار گرفتید. طرح شما نیاز به نگهداری خواهد داشت تا ماندگاری آن دائمی شود. زمان نگهداری متغییر و چیزی بین ۳ تا ۴ ماه است در زیر هر آنچه به ماندگاری بلند مدت خالکوبی کمک می کند را بیان می کنیم.

تمیز و بهداشتی نگه داشتن محل خالکوبی
شستشوی محل با شوینده های مخصوص یا صابون های بی بو
نوشیدن آب زیاد برای رفع کم آبی پوست
استفاده از مرطوب کننده مناسب
پوشیدن لباس مناسب و گشاد
قرار نگرفتن در زیر نور مستقیم آفتاب
نپوشیدن لباس های زبر مانند پشم
تغییرات وزنی مانند افزایش یا کاهش ناگهانی وزن

مراقبت های کلی بعد از انجام تتو بدن

مهمترین سوالی که فرد بعد از تاتو بدن مطرح می کند این است که چگونه از خالکوبی مراقبت کنیم. دستورالعمل ها شامل مواردی هستند که برخی از آن ها پیش زمینه انجام خالکوبی هستند. به طوری که افرادی که تحت درمان با داروهایی از قبیل راکوتان یا زخم ها و حساسیت های پوستی هستند کلا باید از انجام این عمل اجتناب کنند. اما افرادی که شرایط انجام خالکوبی را دارند بهتر است بعد از انجام این تکنیک مراقبت ها شروع کنند و تا پایان بهبود هیچ سهل انگاری در این بابت نداشته باشند.

تاتوکار به محض اتمام کار محل را با استفاده از وازلین یا پماد نفت می مالد و با باند پلاستیکی آن را می پوشاند. زخم های روباز مستعد ورود باکتری و عفونت هستند و پوشاندن آن ها با یک پارچه نازک مانع ورود باکتری و ایجاد عفونت می شود. البته باید پوشش به نحوی باشد که زخم ها را متورم نکند.

بهتر است در ساعات ابتدایی همچنان از پاسنمان استفاده کنید تا مایع و جوهر اضافی جذب آن شود.

بهد از باز کردن پانسمان اولیه می توانید با آب ولرم و شیونده بدون بو محل خالکوبی را به ارامی شستشو دهید تا جوهر های اضافی پاک شوند البته ممکن است تا چند روز ترشح مایع و جوهر داشته باشید که نکران کننده نیست.

خشک نگه داشتن مح بسیار مهم است. رطوبت به طور کلی زمینه ساز عفونت است به همین دلیل در هفته های ابتدایی از رفتن به استخر و حمام های طولانی خوداری کنید.

اجازه دهید پوست محل خالکوبی نفس بکشد فقط زمانی که در معرض هوای الوده یا افتاب هستید آن را بپوشانید.

بایدها و نبایدهای لازم بعد از انجام خالکوبی بدن

تا زمانی که تاتو بدن شما خوب می شود یک سری باید و نباید باید در لیست مراقبت های شما قرار بگیرند.

بایدها

پوشیدن لباسی که از محل تاتو در برابر تابش آفتاب محافظت کند.
در صورت مشاهده عفونت به پزشک مراجعه شود

نبایدها

تا زمان بهبودی کامل استفاده از ضد آفتاب ممنوع است.

خاراندن خالکوبی ممنوع
لباس تنگ و چسپان ممنوع
شنا و برنزه کردن ممنوع
میکرودرم بدن ممنوع

و در پایان خدمات تاتو در کلینیک های تخصصی و عمومی انجام می شود و به حداقل رساندن عوارض تنها با مراجعه به آکادمی های معتبر و نیروهای متخصص امکان پذیر است. در این بین آکادمی تهران تاتو یک مجموعه کامل و متخصص در این خصوص است که بعد از تاتو تمام مراقبت های لازم تا بهبود کامل را در اختیار شما می گذارد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

احکام خالکوبی و تتو

 احکام خالکوبی و تتو احکام خالکوبی و تتو، تاتو عملی قدیمی است که از حدود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیریت